Odpowiedzi

2010-04-11T20:11:29+02:00
Wzór : ( a + b ) * h / 2

( 16 cm + 4 cm ) * 16 cm / 2 = 20 cm * 16 cm /2 = 320 cm <kwadratowych> / 2 = 160 cm <kwadratowych>

Odp.: Pole tego trapezu wynosi 160 cm <kwadratowych.

P.S. / traktuj jako kreske ulamkowa . i mam nadzieje ze wiesz jak zapisac centymetry kwwadratowe :) .


Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:12:45+02:00
4+2y+y=16
4+3y=16
3y=12 /:3
y=4

h=4
a=4
b=12

P=1/2*h*(a+b)
P=1/2*4*(4+12)
P=2*16
P=32


W załączniku masz taki prowizoryczny rysunek na miarę moich zdolności ;D