W zeszlym tygodniu na szkolnej dyskotece bylo dokladnie tyle samo chlopcow co dziewczat. W tym tygodniu na dyskotece jest o 20% wiecej osob niz tydzien temu, ale liczba dziewczat stanowi tylko 45% liczby osob, ktore przyszly dzisiaj potanczyc. Czy w tym tygodniu na dyskoteke przyszlo wiecej czy mniej dziewczat niz tydzien temu? PROSZE O DOKLADNE ROZWIAZANIE:) To zad mam na jutro:(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:52:56+01:00
Zeszły tydzień:
50%x=0,5x - chłopcy
50%x=0,5x - dziewczyny

x- ilość osób na dyskotece

ten tydzień:
120%x=1,2x

45%*1,2x=0,45*1,2x=0,54x

odp. w tym tygodniu więcej
76 4 76
2009-11-03T19:59:21+01:00
Zeszły tydzień:
liczba chłopców---x
liczba dziewcząt----x
razem---2x
ten tydzień:
razem===2x+0,2*2x=2x+0,4x=2,4x
liczba dziewcząt-----0,45*2,4x=1,08x na dyskotekę w tym tygodniu przyszło więcej dziewcząt niż w zeszłym
35 2 35
2009-11-03T20:03:25+01:00
X - liczba dziewcząt tydzień temu
y - liczba chłopców tydzień temu
x = y ( w zeszłym tygodniu)
x+ y = x +x = 2x - liczba osób na dyskotece w zeszłym tygodniu
20% =0,20
45% = 0,45
0,45*[ 2x + 0,20 *2x] = 0.45* [2x + 0,20* 2x] =
= 0,45 * [ 2x + 0,40 x] = 0,45*2,40x = 1,08 x > x

Odp.W tym tygodniu przyszło na dyskotekę więcej
dziewcząt niż tydzień temu.
35 3 35