Odpowiedzi

2010-04-11T20:05:41+02:00
Rogówka - z przodu oka, przechodzi przez nią światło.
źrenica- reguluje ilość światła wpadającego do oka.
tęczówka- w niej są mięśnie regulujące rozmiary źrenicy
soczewka- załamuje promienie świetlne.
siatkówka- zawiera fotoreceptory które odbierają bodźce świetlne.
plamka żółta- miejsce na siatkówce gdzie jest najwięcej fotoreceptorów.
Plamka ślepa - miejsce na siatkówce gdzie fotoreceptorów jest najmniej.
ciałko szkliste- wypełnia gałkę oczną.
Naczyniówka - zawiera naczynia krwionośne odżywiające oko.
1 5 1
2010-04-11T20:06:07+02:00
Źrenica- otwór, przez który promienie świetlne wpadają w oko
w soczewce - promienie świetlne odpowiednio się załamują i kierują dalej, ku siatkówce
światłoczułe komórki siatkówki- odbieraja bodźce świetlne i zamieniają je na impulsy nerwowe
nerw wzrokowy- przekazuje impulsy do mózgu
w mózgu - impulsy są przetwarzane na obraz, który widzimy.
Liczę na naj:)))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:08:48+02:00
Twardówka- warstwa ochronna gałki ocznej

rogówka- przepuszcza promienie świetlne, silnie unerwiona

spojówka- błona śluzowa, wrażliwa na wszelkiego rodzaju podrażnienia

naczyniowka- posiada naczynia krwionośne

tęczówka- zawiera barwnik

źrenica- odpowiada za adaptacje oka

soczewka- odpowiada za akomodacje oka

siatkowka- warstwa światłoczuła o bardzo skomplikowanej budowie

pręciki- wrażliwe na światło, aktywne w widzeniu o zmroku

czopki- wrażliwe na barwy, aktywne w widzeniu przy pełnym oświetleniu

plamka żółta- miejsce najbardziej wrażliwe na światło

plamka ślepa- miejsce niewrażliwe na światło i barwę

:):)
3 5 3