1. Oblicz ile moli stanowi 176g H2SO4
2. Oblicz jaką objętość w warunkach normalnych zajmuje 0,5 mola CO2
3. Oblicz ile cząsteczek znajduje się w 5 molach HCl
4. Oblicz masę oraz objętość jaką stanowi 18,06x10do23 NH3
5. Oblicz gęstość NO
6. Oblicz masę KClO3 która zawiera 4g tlenu
7. Oblicz ile dm3 wodoru w warunkach normalnych należy użyć aby otrzymać 0,5g H2S

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:26:24+02:00
1. Oblicz ile moli stanowi 176g H2SO4

MH2SO4=98g/mol

176g-xmol
98g-1mol

x=1,8mol

2. Oblicz jaką objętość w warunkach normalnych zajmuje 0,5 mola CO2
1mol-22,4dm3
0,5mol-x

x=11,2dm3.


3. Oblicz ile cząsteczek znajduje się w 5 molach HCl

1mol-6,02*10²³
5mol-x

x=30,1*10²³

4. Oblicz masę oraz objętość jaką stanowi 18,06x10do23 NH3
22,4dm3-6,02*10 do23
x-18,06*10do23

x=67,2dm3
5. Oblicz gęstość NO

MNO=14g+16g=30g

d=30g/22,4dm3=1,34g/dm3

6. Oblicz masę KClO3 która zawiera 4g tlenu

KClO3=48g+39g+35,5g=122,5g

122,5g-48g
x-4g

x=10,21g

7. Oblicz ile dm3 wodoru w warunkach normalnych należy użyć aby otrzymać 0,5g H2S
MH2S=34g/mol
22,4dm3-34g
x-0,5g

x=0,33dm3
1 5 1
2010-04-11T20:26:34+02:00
1.
1mol H2SO4 - 98g
X moli - 176g
X=1,8mola

2.
1 mol - 22,4dm3
0,5 mola - X
X=11,2dm3

3.
1 mol - 6,02 x 10 do 23cząsteczek HCl
5 moli - X
X=30,1 x 10 do 23

4.
17g - 6,02 x 10 do 23
X - 18,06 x 10 do 23
X=51g

6,02 x 10 do 23 - 22,4 dm3
18,06 x 10 do 23 - X
X=67,2 dm3

5.
d=m/V
d=30g/22,4dm3
d=1.34g/dm3

6.
122,5g KClO3 - 48 g O2
X - 4 g O2
X=10,2 g KClO3

7.
H2+ S -->H2S
22,4 dm3 H2 - 34g H2S
X - 0,5g
X=0,33dm3
1 5 1