Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:22:27+02:00
Witaminy - jest to grupa związków organicznych niezbednych do prawidłowego funkcjonowania organizmu . Człowiek nie potrafi syntezować witamin w organizmie dlatego muszą być one dostarczane z codziennym pożywieniem

rozpuszczalne w wodzie : wszystkie wit. z grupy B oraz C
rozpuszczalne w tłuszczach : A D E K


jeśli potrzebujesz mogę krótko opisać za co dana witamina odpowiada
daj znać w razie czego na pw

pozdrawiam
17 3 17
2010-04-11T20:23:52+02:00
Rola witamin:
Witamina A - warunkuje normalny stan skóry i nabłonków,sitkówki oka,prawidłowy wzrost.Wzmaga odppornośc na zakażenia ropne.
Witamina D -prawidłowy rozwój kości;wchłanianie jonów wapnia
Witamina E -prawidłowy przebieg procesów rozmnażania,przebieg ciąży.
Witamina C -aktywator wielu enzymów,wzmaga odporność organizmu;uczestniczy w procesach utleniania biologicznego.
Witamina H (należy do grupy B)-składnik niektórych enzymów;wpływa na stan skóry i włosów.
Witamina PP (należy do grupy B)-reguluje procesy biologicznego utleniania
Witamina B1(należy do grupy B)-przemiany węglowodanów i tłuszczów,utlenianie biologiczne;warunkuje prawidłowy stan tkanki nerwowej
Witamina B2 (należy do grupy B)-składnik enzymów oddychania;podnosi ogólną odporność organizmu.
Witamina B6(należy do grupy B)-składnik enzymów,reguluje przemiany aminokwasów;bierze udział w procesach krwiotwórczych
Witamina B12(należy do grupy B)-warunkuje rozwój i dojrzewanie erytocytów.
29 4 29