Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:27:36+02:00
Panstwo- Norwegia
Stolica-Oslo
sasiedzi - Finlandia Rosja Szwecja
Wazne miasta
Oslo
Kristiansand
Molde
Åndalsnes
Ciekawostki
* Norwegia posiada najwięcej milionerów w przeliczeniu na 1 mieszkańca
* Norwedzy zajmują drugie miejsce pod względem posiadania telefonów komórkowych na osobę (1 miejsce Finlandia)
* Norwegia jest najrzadziej, po Islandii, zaludnionym krajem europejskim
* Norwegia została wybrana we wrześniu 2005 r. przez Bank Światowy na kraj najbardziej przyjazny dla przedsiębiorców, zaraz po Nowej Zelandii, Singapurze, USA i Kanadzie
* Kościół utrzymywany jest min. z podatków
* W Norwegii można żebrać tylko Norwegom
* W norweskim mieście Trondheim znajduje się jedyny na świecie wyciąg dla rowerów
* Anders Beisvag reprezentant Norwegii, Kolumbijczyk, jest jedynym czarnoskórym skoczkiem w historii
2010-04-11T20:33:42+02:00
Szwecja:

Stolicą Szwecji jest Sztokholm. Graniczy z Norwegią, Finlandią i Danią (oraz granicą morską z Danią, Niemcami i Polską).1. Sztokholm
2. Göteborg
3. Malmö
4. Uppsala
5. Västerås
6. Örebro
7. Linköping
8. Helsingborg
9. Jönköping
10. Norrköping
11. Lund
12. Umeå
13. Gävle
14. Borås
15. Södertälje
16. Eskilstuna
17. Täby
18. Karlstad
19. Halmstad
20. Växjö
21. Sundsvall
22. Luleå
23. Trollhättan
24. Östersund
25. Borlänge
26. Falun
27. Upplands Väsby
28. Tumba
29. Kalmar
30. Skövde
31. Kristianstad
32. Karlskrona
33. Skellefteå
34. Uddevalla
35. Lidingö




Ciekawostki:

Szwecja to wspaniały, dziki i nie znany zbyt dobrze kraj, staramy się jednak walczyć z wszelkimi stereotypami, a najlepszym sposobem jest poznanie danego narodu. Tym razem poznamy trochę szwedów oraz ich zwyczaje i osobliwości.

Popularnym szwedzkim daniem jest zapiekanka z pokrojonych w cienkie plasterki ziemniaków, pokrojonej w talarki cebuli a także filetów sardeli (anchois). Wszystko to zalane jest mlekiem, zmieszanym ze świeżą śmietaną i zapieczone w piekarniku na złoty kolor. Zapiekankę "Pokusa Janssona" spożywa się głównie w okresie świąt Bożego Narodzenia.
1 5 1