Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T20:01:02+01:00
Α=120 stopni
x =(απ)/180 =(120π)/180=(12π)/18=(6π)/9=(2π)/3=(2/3)*π (miara łukowa)
r=12
Długość łuku
l=x*r=(2/3)*π*12=(24/3)*π=8π
Pole wycinka
P=(x/2)*r²=[(2/3)*π]:2 *12²=(1/3)*π*144=(144/3)*π=48π
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:01:55+01:00
Dlugosc lukow:

Obw=2π*12 =24π

czesc kola = 120/360 -> 1/3

1/3 * 24π = 8π -> dlugosc luku


Pole luku:

P=π12²=144π
pole zacieniowanego = 144π * 1/3 = 48π


Pozdrawiam! :)
21 4 21
To jest źle:) w odpowiedziach na tyle książki jest 16[pi] i 96[pi] ;)