Odpowiedzi

2010-04-11T20:32:46+02:00
1) drogą eliminacji:P dwudziestki czterdziestki sześcdziesątki i osiemdziesiątki odpadają więc 11,13,15,17,19
31,33,35,37,39,
51,53,55,57,59
oraz 71,73,75,77,79
91,93,95,97,99
wiec B) 25 liczb:)

3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:44:38+02:00
Liczb dwucyfrowych jest 90,
{99- 9, bo liczb kolejnych od 1 jest 99
i odejmujemy 9 jednocyfrowych},
połowa z 90 to liczby parzyste {mają cyfrę jedności parzystą}
i połowa to liczby nieparzyste ½z 90 = 45 {mają cyfrę jedności nieparzystą}.
W liczbach nieparzystych cyfra dziesiątek może być nieparzysta
lub parzysta {np. 21, 23, 25, 27, 29.... 41, 43,...61,....81,..., czyli cyfra dziesiątek równa 2,4,6 lub 8 i takie liczby musimy odrzucić, jest ich 4*5 = 20 cztery cyfry parzyste* pięć liczb nieparzystych}
Zostaje 45- 20 = 25
Odp. Jest 25 liczb naturalnych dwucyfrowych, których obie cyfry są nieparzyste. {Odp. b)}
1 5 1