Na zakup atlasów historycznych do biblioteki przeznaczono 400 zł. Atlas historyczny w twardej oprawie kosztuje 26,50 zł , a w miękkiej jest o 10% tańszy. Kupiono 10 atlasów w twardej oprawie i 5 w miękkiej. Ile zapłacono za wszystkie atlasy? Ile pieniędzy pozostało z kwoty planowanej na te zakupy ?

3

Odpowiedzi

2010-04-11T20:35:57+02:00
10x26.5=265zł
Atlas w miękkiej
90%x26.5=23,85zł
23,85x5=119.25

400-119,25-265=15,75
7 2 7
2010-04-11T20:39:59+02:00
26,50zł - 100 %
2,65zł - 10 %

26,50zł - 2,65zł = 23,85zł

26,50zł * 10 = 265 zł
23,85* 5 = 119,25 zł

265zł+119,25zł = 384,25 zł
400-384,25=15,75
Odp. Za atlasy zapłacono 384,25 zł, zostało 15,75 zł
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:43:55+02:00
Dane:
pieniądze przeznaczone na zakup atlasów- 400zł
cena atlasu w twardej oprawie -26,50zł
cena atlasu w miękkiej oprawie - 26,50-10%
ilość zakupionych atlasów w twardej oprawie - 10
ilość zakupionych atlasów w miękkiej oprawie - 5

26,50:100=0,265 - 1% ceny atlasu w twardej oprawie
10x0,265=2,65
26,5- 2,65=23,85zł - cena atlasu w miękkiej oprawie
10x26,5zł=265zł - cena za 10 atlasów w twardej oprawie
5x23,85zł=119,25 - cena za 5 atlasów w miękkiej oprawie
265zł+119,25zł=384,25zł - cena za zakupione atlasy
400zł-384,25zł=15,75 pozostawionie pieniądze z planowanej kwoty

licze na naj :P
16 4 16