Odpowiedzi

2010-04-11T20:36:00+02:00
Podam Ci te które znam :):
-Odyn-władca świata,bóg mądrości i poezji
-Thor-syn Odyna,bóg burzy i sztormów
-Baldur-"zabity bóg"
-Hel-bogini śmierci
-Brage-Bóg poezji, skaldów i elokwencji
-Delling-bóg zmierzchu
-Forseti-bog sprawiedliwości, pokoju i prawdy
-Hajmdal-bóg strzegący Tęczowego Mostu zwanego Bifrost
-Hermod-posłaniec bogów
-Kvaser-Posiadał on taką wiedzę, iż mógł z łatwością odpowiedzieć na każde pytanie
-Loki-bóg zniszczenia, śmierci i oszustwa
-Od-Wciąż podróżował po świecie, cały czas był nieobecny
-Wali-Jego przeznaczeniem było pomścić śmierć Baldura
3 3 3
2010-04-11T20:37:19+02:00
BALDR-bóg jasności
NJORD, bóg wód przybrzeżnych
FREYJA, bogini płodności i urodzaju oraz miłości
FREY jest bogiem płodności i urodzaju
TYR
BRAGI
ODIN-bóg madrości
WALI

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:37:52+02:00
-Odyn (Wodan) - najwyższy z bogów, władca Walhalli, bóg wojny i wojowników, bóstwo mądrości i poezji (wynalazł runy)
-Thor (Donar) - bóstwo burzy i piorunów, bóg sił witalnych
-Tyr - bóg wojny, prawa i sprawiedliwości
-Baldur (Baldr) - bóg dobra, piękna, sprawiedliwości i wiosny, syn Odyna i Frigg
-Hajmdal - bóg światła dziennego i tęczy, opiekun bogów, twórca podziału społecznego wśród ludzi
-Azyny - boginie z rodu Azów:
-Frigg (Frija) - bogini miłości, opiekunka małżeństwa i rodziny, bóstwo płodności i bogactwa, żona Odyna, matka Baldura, dniem jej poświęconym był piątek
-Nanna
-Sif
-Wanowie - ród bogów usunięty przez Azów, głównie bóstwa wegetacji i płodności:
-Njördhr - bóstwo pokoju, urodzaju i płodności, opiekun myśliwych i żeglarzy, ojciec Frejra i Frei
-Frejr (Freyr) - bóg płodności, urodzaju i bogactwa, bóstwo pokoju i radości, syn Njörda, brat Frei
-Freja (Freyja) - bogini piękna i miłości, bóstwo wegetacji roślin, córka Njörda, siostra Frejra
inni:
-Loki - pół-olbrzym, ojciec rodu potworów (między innymi bogini Hel)
-Hel - bogini śmierci, władczyni Niflheim
-Mimir - bóg mądrości
-Urdur - bogini przeznaczenia
-Norny - boginie przeznaczenia i losu ludzkiego.
1 5 1