Odpowiedzi

2010-04-11T20:37:58+02:00
8l i 3l
w jaki sposób możesz za pomocą tych garnków odmierzyć dwie litry?
dwa razy napełnić garnek 3l i wlać wodę do 8l garnka. w garnku 8l zostanie miejsce na 2l.
2 2 2
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T20:38:42+02:00
Nalac do pelna garnek 8 litrowy i przelac do garnka 3 litrowego 3 litry wody, wylac i powtorzyc to jeszcze raz. W garnku 8 litrowym zostaną 2 litry wody.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:40:36+02:00
2 litry:
nalewam do pełna 8litrów, odlewam do mniejszego 3litry, jeszcze raz 3litry i zostają mi w8-litrowym 2 litry.
3+3+2

1 litr:
Napełniam mniejszy - mam 3 litry i wlewam je do 8-litrowego, jeszcze raz napełniam 3-litrowy i przelewam do 8-litrowego, jeszcze raz napełniam 3-litrowy i przelewam do pełna do 8-litrowego. W 3-litrowym zostaje 1 litr.
3+3+2+1
3 4 3