Odpowiedzi

2010-04-11T20:50:36+02:00
U=80V
P=40W
Ib=5A
n=?
------------------------------------------------------------
P=U*I
I=P/U=40W/80V=0,5A
n=Ib/I=5A/0,5A=10
można włączyć 10 żarówek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:53:47+02:00
Dane: U= 80V
I= 5A
Szukamy P

Jeżeli pamiętasz,że I = P/U
to P= I*U
P= 5*80
P=400 [VA]
Twoje żarówki mają po 40W czyli 400/40=10
Odp. Można podłączyć maks.10 żarówek, jednak by nie przeciążyć instalacji odpowiedział bym 9 (wystarczy niewielki skok napięcia i pobierana moc wzrośnie ponad 400 W