Które z naczyń w kształcie walca, o wymiarach przedstawionych na rysunku, ma największą objętość?


Do naczynia o objętości V = 0,75 l wlano 0,45 l wody. Jaki procent objętości tego naczynia stanowi objętość wody?

Średnia odległość Marsa od Słońca wynosi 2,28×108 km. Zapisz tę odległość bez użycia potęgi.


PROSZE O POMOCC !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:54:21+02:00
1zadanie ^^
I naczynie
r=6
h=6
V= pi * 6do drugiej * 6
V= 36pi *6
V= 216pi

II naczynie
r=5
h=9
V= pi5do drugiej * 9
V= 25pi *9
V= 225pi

III naczynie
r=1
h=12
v= 1pi do drugiej*12
v=12pi

IV naczynie
r=3
h=18
V=3pi do drugiej*18
V= 9pi*18
V=162pi

Najwiekszą objętość ma walec nr II


zadanie 2
0,75l----100%
0,45l----x
0,75x=0,45*100=45 podzielic przez 0,75
x = 0,60%

woda nalana do naczynia stanowi 60%
5 4 5
2010-04-11T20:54:43+02:00
2. 0,75l-100%
0,45l-x %

0,75x=0,45*100
0,75x=45/:0.75
x=60%

3.
228000000km
4 5 4