2.
a) Zamień na centymetry sześcienne:
3 dm³= ? 2,5 m³=? 2,25 l=? 7 hl=? 2ml=? 0,5ml=? 300 mm³=?

b) Zamień na litry:
32 hl=? 0,07 hl-? 15 cm³=? 0,6 m³=? 0,08 dm³=? 450 cm³=? 1200ml=?

c) Zamień na metry sześcienne:
2 km³=? 2000 l=? 8 hl=? 30 l=? 6500 dm³=? 500000 cm³=?

Bardzo was proszę o rozwiązanie tego za dobrą odpowiedz daje 10 pkt ;)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T22:02:31+02:00
A)
3 dm³ = 3000 cm³
2,5 m³ = 2500000 cm³
2,25 l = 2250 cm³
7 hl = 7000 cm³
2 ml =
0,5 ml =
300 mm³ =

b)
32 hl=
0,07 hl=
15 cm³ = 0,015 l
0,6 m³= 600 l
0,08 dm³=
450 cm³= 0,45 l
1200ml=

c)
2 km³= 20 m³
2000 l= 0,45 m³
8 hl= 80 m³
30 l= 0,03 m³
6500 dm³=
500000 cm³= 0,5 m³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:12:01+02:00
A)
- 1dm = 10cm
1dm³ = (10cm)³
1dm³ = 10 x 10 x 10
1dm³ = 1000cm³

3dm³ = 3 000 cm ³

- 2,5m³

1m = 100 cm
1m³ = (100cm)³
1m³ = 100 x 100 x 100
1m³ = 1 000 000 cm ³

2.5m³ = 2500000cm³

- 2,25l = 2, 25dm³

2,25l = 2250cm³

2ml = 2cm³
0,5ml = 0,5cm³

300mm³ = 0,3cm³

1mm = 10cm
1mm³ = (10cm)³
1mm³ = 10 x 10 x 10
1mm³ = 1000cm³


B) 1hl = 100l

32hl = 3 200 l
0,07hl = 7l
15cm³ = 0,015l
0,6m³ = 600l
0,08dm³= 0,08l
450cm³ = 0,45l
1200ml = 1,2 l

C) 1km = 1000m
1km³= (1000m)³
1km³= 1000 x 1000 x 1000
1km³ = 10 000 000

2km³ = 20 000 000m³
2000l =2m³
8hl = 800l = 0.8m³
30l = 0,03m³
6500dm³ = 6,5m³
5 00000 cm³= 0,5m³