Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:54:24+02:00
Ajstarszy z gatunków epickich, wywodzący się ze starogreckich pieśni o bogach i bohaterach. Jest to utwór wierszowany (poemat), często ogromnych rozmiarów (dziesiątki tysięcy wersów). Tematem epopei są najczęściej losy jakiejś zbiorowości, np. narodu reprezentowanej przez niezwykle, wybitne postacie. Istotny jest czas akcji epopei - to często przełomowy, ważny okres w dziejach ukazywanej zbiorowości.

Epopeja narodowa - poemat epicki szczególnie ważny dla danego narodu, najważniejszy dlań rodzimy utwór literacki. Wiąże się z przełomowymi chwilami w narodowej historii i stanowi zazwyczaj wzór piękna narodowego języka. jest zatem nieodłącznym składnikiem tradycji kulturowej danego narodu.

2010-04-11T20:56:17+02:00
Inaczej zwana EPOS . Jest to poemat heroiczny i najstarszy gatunek epicki .
największym eposem polskim jest pan tadeusz adama mickiewicza
pozdrawiam;**