Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T00:16:41+02:00
1.
9/7*(-14/10)-54/10(-1/18)+25/4*√9/4*(0,4)² = -18/10-(-3/10)+25/4*3/2**4/25 = -18/10+3/10+3/2 = -15/10+3/2 = 0/10 = 0
2.
x = (79/12-109/36)*27/10-65/100:13/3 = 128/36*27/10-65/100*3/13 = 3456/360-195/1300 = 48/5-3/20 = 189/20 = 9,45
y = (82/15-101/45)*36/10-10*6/5+25/10 = 145/45*36/10-12+25/10 = 58/5-12+25/10 = -0,4+2,5 = 2,1
x+y = 9,45+2,1 = 11,55
80%*11,55 = 0,8*11,55 = 231/25 = 9,24
3.
(7/24*1000/125+35/10):(2/3-25/100) = (7/3+35/10):5/12 = 175/30*12/5 = 14
12,5%*14 = 125/1000*14 = 1750/1000 = 7/4 = 1,75

2 3 2
2010-04-12T00:29:38+02:00
1
9/7*(-14/10)-54/10(-1/18)+25/4*√9/4*(0,4)² =
9*(-2/10)-54/10(-1/18)+25/4*3/2*(0,16) =
-18/10+3/10+25/4*3/2*4/25 =
-15/10+1/1*3/2*1/1 =
-15/10+3/2 =
-1,5+1,5=0

2
x=(79/12-109/36)*27/10-65/100:13/3=(237/36-109/36)*27/10-65/100*3/13 =
(128/36)*27/10-5/100*3/1 = 64/4*3/5-15/100=16 *3/5-3/20=
48/5-3/20=192/20-3/20=189/20=9,45

y=(82/15-101/45)*36/10-10*6/5+25/10=
(246/45-101/45)*36/10-2*6/1+5/2=(145/45)*36/10-12+5/2=
(29/9)*36/10-12+5/2=29/1*4/10-12+5/2=116/10-12+2,5=
11,6-12+2,5=14,1-12=2,1

x+y=9,45+2,1=11,55
0,80*11,55=9,24

3
(7/24*8+35/10):(2/3-1/4)=(7/3*1+35/10):(8/12-3/12)=
(70/30+105/30):(5/12)=175/30*12/5=175/5*2/5=35*2/5=7*2/1=14

12,5%*14=0,125*14=1,75
2 3 2