Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:24:58+02:00
Kiedyś na koncertach fani mogli byc niezadowoloni bo były czeste awarie np. mikrofony czy głośników. Także sprzęt mógł byc kiepskiej jakości przez co dzwieki mogły wydawać się "nieczyste"? Oczywiście jednym z powodów na który ludzie narzekali to np. zaduch w pomieszczeniach zamkniętych czy gorąca także tłok. Dziś jest zupełnie inaczej chociaż dalej jest tłoczno. Skandalem może byc wyjście piosenkarki prawie nago czy wogóle odwołanie wystepu. Kiedyś stroje estradowe nie były takie skąpe. Aczkolwiek sie zdarzały. Obraźliwym gestem jest też pokazywanie obraźliwych gestów czy jakieś antysemickie odzywki oraz nawoływanie do złego.



P.s nic innego mi nie przychodzi do głowy :)
2 5 2
2010-04-11T23:21:14+02:00
Dawniej powodem niezadowolenia była duża rozbieżność między definiowaniem pojęcie estetyki przez kompozytorów i słuchaczy. Przykładowo: publiczności na premierze baletu "Święto wiosny" Strawińskiego była zszokowana kiedy usłyszała dzięki wzorowane na dość chłodnej muzyce rusi i oraz gdy ujrzała sceny nawiązujące do pogańskiego zwyczaju złożenia ofiary z dziewicy w związku z nadejściem wiosny. Dobrym przykładem kompozycji, która początkowo nie spodobała się publiczności jest "Bolero" Ravela - słuchacze stwierdzili, że utwór jest dziecinnie prosty, nudny i strasznie monotonny (mimo to dzisiaj temat z "Bolera" można spotkać jako dzwonek w telefonie komórkowym). Dzisiaj powodem protestów słuchaczy może być zachowanie się artysty na scenie. Pogorelić wywołał duży skandal na X Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w 1980 kiedy to wszedł na scenę ubrany jak menel, który próbuje wyglądać elegancko (chociaż odpadł on w 3 etapie to zdobył sobie dużą ilość fanów - szczególnie młodych kobiet). Przykładem dość niedawnego skandalu jest to co Zimerman (I nagroda na IX Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w 1975) powiedział pod koniec swojego ostatniego koncertu w Stanach Zjednoczonych. Stwierdził on, że już nigdy więcej nie przyjedzie do USA gdyż nie podoba mu się polityka tego państwa (reakcją kilkudziesięciu osób było protestacyjne obłuszczenie sali koncertowej). Nie jest to pierwszy tego typu "wyczyn" tego pianisty, który swój rodzinny kraj, Polskę, odwiedza bardzo rzadko. Gdyby zrobić listę krajów, w których nie chce on koncertować (bo coś mu się w tych krajach nie podoba) i odjąć z tej listy kraje, których nie stać na zorganizowanie u siebie jego koncertów (bo wymagania ma niemałe: nie gra on na instrumentach jakie posiadają sale koncertowe bo fortepian (+zapasowe klawiatury bo do różnych rodzai muzyki używa różnych klawiatur) wozi ze sobą i ktoś za ten transport musi zapłacić a nie jest to zwykły transport gdyż sam pianista zaprojektował ciężarówkę do przewożenia instrumentu) to lista ta byłaby naprawdę bardzo mała (lecz trzeba przyznać, że jest jednym z największych współczesnych pianistów).
2 4 2