1.słoń biegni 12 km/h . Dystans 300 m pokonał w czasie?

2.Podczas podróży Kasia słyszała rytmiczny stukot wagonu,gdy pociąg przejeżdżał przez połączenie maszyn.W czasie 1 min doliczyła się 50 uderzeń.Długość jednej szyny wynosi 18m.Oblicz prędkość pociągu.Wyraź w km/h.

3.Drogę z domu do szkoły wynoszącą 4km. Paulina pokonuje na rowerze.Połowę drogi jedzie wolno,pod górkę z prędkością 5 km/h,a drugą połowę szybko z górki z prędkością 20km/h
a)oblicz ile czasu zajmie Paulinie dojazd do szkoły
b)Oblicz prędkość średnią Pauliny w drodze do szkoły.

Prosze o dokładne obliczenia:):) z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:08:27+02:00
1. V = s/t 300m = 0,3km
t = s: v = 0,3 km : 12km/h = 0,025h

2. t=60s
s=18m * 50 = 900m
v= s/t = 900m : 60s = 15m/s = 54km/h


3.a) s=2km v=5km/h
t= s:v = 2km : 5km/h = 0,4 h

s2=2km v2=20km/h
t2=s:2:v2= 2km : 20km/h = 0,1 h

t3=0,1h + 0,4h = 0,5h

B) Vśr = S2+S1 : (t3) = 4km : 0,5h = 8km/h
1 5 1
2010-04-11T21:10:42+02:00
Zadanie 1
12km/h=120/36 m/s
t=s/v
t=300*36/120=90s
zadanie 2
v=s/t
v=50*18/60=15m/s
15m/s=15*3,6=54km/h
2010-04-11T21:16:19+02:00
V=12km/h
s=300m=0,3km
t=s/V
t=0,3km/12km/h
t=0,025h

s=18m*50=900m
t=1min=60s
V=s/t
V=900m/60s
V=15m/s=54km/h

1.s=2km
V=5km/h
t=s/V
t=2km/5km/h
t=0,4h

2.s=2km
V=20km/h
t=s/V
t=2km/20km/h
t=0,1h

tc=0,1h+0,4h
tc=0,5h

s=4km
t=0,5h
V=s/t
V=4km/0,5h
V=8km/h

:)