Książki Ali stoją na trzech półkach. Na drugiej półce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej. Ile książek ma Ala.?

2

Odpowiedzi

2010-04-11T21:07:47+02:00
A- ilosc na pierwszej polce
b- ilosc na drugiej polce
c- na trzecie polce

b=a-15
b=2c
a+c=2b

a+c=4c
a=3c

2c=3c-15
c=15

b=2c, wiec
b=30

a-15=b, wiec
a=b+15, wiec
a=45

a+b+c= 45+15+30=90

Ala ma 90 ksiazek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:10:49+02:00
1 półka x 45
2 półka x-15 30
trzecia półka (x-15)/2 15

x + (x-15)/2 = 2*(x-15) /*2

2x + 2x - 30 = 4*2x - 30
6x- 4- 30
2x+(x-15)= 4(x-15)
2x+x-15 = 4x -60
3x-4x=60+15
-x=-45
x=45

(dodaj teraz wszystkie półki czyli 45 + 30+ 15=90)

odp: ALa ma 90 ksiązek


Pozdrawiam ;)