Zad3/184 1gim
Pani Anna wazyla o 3kg mniej niz pani zofia. Po kuracji odchudzajacej pani anna wazy o 15%mniej, a pani zofia o 15kg mniej i obie waza tyle samo. ile kilogramow wazyla kazda z tych pan przed kuracja odchudzajacą

Zad10a/185
Ile soli trzeba wsypac do 1,8kg wody aby otrzymac roztwor dziesiecioprocentowy?

Prosze o rozwiazania a nie same odpowiedzi ;) Daje Najj

Za kazde nawet 1zadanie daje tez naj :)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T21:39:15+02:00
Zad3\184
X-waga pani Zofi przed kuracja [kg]
x-3 waga pani anny przed kuracja [kg]
(x-3)-15%(x-3)=85%(x-3) waga p. anny po kuracji
x-15 waga pani zofii po kuracji
85%(x-3=x-15
0,85(x-3)=x-15/*100
85(x-3)=100x-1500
85x-100x=1500+255
-15x=-1245/:(-15)
x=83 waga p. zofii przed kuracja
83-3=80 waga p. anny przed kuracją
Odp.Pani Zofia przed kuracja wazyla 83kg,a pani anna 80 kg
10a/185
x-sol
1,8kg-woda
x+18 roztwor 10%
1*x+0*1,8=0,1(x+1,8)
X=0,10x+0,18/*100
100x=10x+18
100x-10x=18
90x=18/:90
x=188/90=2/10 kg
odp NAlezy wsypac 2/10 kg soli
MIalam To juz w szkole wiec napewno jest dobrze ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:14:35+02:00
Zad.1
x - waga Zofii
x-3 - waga Anny


x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45
x=83

odp: waga Zofii 83 kg.

x-3
83-3=80

odp: waga Anny 80 kg.


Zad.2
x=10%(1,8+x)
x=0,1(1,8+x)
x=0,18+0,1x
x-0,1x=0,18
0,9x=0,18
x=0,2kg

odp: Należy wsypać 0,2kg soli.