Mówią o Polsce silnej. Już dziś liczą sztaby,
Jak ją ziemią okopać, oprzeć na bagnecie.
Lecz ja, wybaczcie, bracia, pragnę Polski słabej,
Ja pragnę Polski słabej, lecz na takim świecie,
Gdzie słabość nie jest winą, gdzie już nie ma warty,
Ryglów u bram i nocą dom bywa otwarty,
gdzie dłoń nieutrudzona okrutnym żelazem
I gdzie granica wita tylko drogowskazem.

1. kim jest podmiot liryczny _
2.do kogo mówi?
3 kiedy kieruje swoja wypowiedz?
4. jak sie wypowiada
5.do czego zachęca

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:30:51+02:00
1.Jest to osoba która pragnie pokoju i spokoju w swym ojczystym kraju.
2.Do całego narodu polskiego .
3.W trzecim i czwartym wersie.
4.Patriotycznie i poetycko
5.Do pokoju i nie wzniecania wojen
Pozdrawiam:)
2010-04-11T21:35:21+02:00
1. autor tekstu
2. Mowi do ludzi ,, bracia "
3. kiedy ma sie pozegnac z krajem, boi sie ze polski nie bedzie
4. ze smutkiem, chce pomoc ale nie wie jak
5. bysmy mu pomogli nie zapominali o naszym kraju