Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:16:33+01:00
Bezbarwny gaz, bez zapachu, niepalny, cięższy od powietrza około 1,5 raza. Sublimuje w temperaturze -78,5oC. Daje się skroplić - w temp. 0oC pod ciśnieniem 3,4 MPa dając bezbarwną, ruchliwą ciecz. Czšsteczka dwutlenku węgla ma budowę liniową. Występuje w stanie naturalnym. Jest sunstancją mało aktywną, pod względem chemicznym.
Otrzymywany w laboratoriach przez rozkład węglanów kwasami, w technice przez spalanie koksu, rozkład kamienia wapiennego; poza tym powstaje w wielu procesach technologicznych np. podczas fermentacji.
Zastosowanie: do wyrobu sody amoniakalnej, w cukrownictwie, do produkcji wody sodowej i lemoniady, do wytwarzania suchego lodu, do wypełniania gaśnic, w chłodnictwie.
2 5 2
2009-11-03T20:17:31+01:00
-jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo ;
-zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej ;
-jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców ;
-czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych ;
-czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych ;
-w cukrownictwie – do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego ;
-stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
-stosowany również w napojach gazowanych

tu są właściwości jeśli o to Ci chodzi :)

fizyczne:
-gaz
-bezbarwny
-bezzapachowy
-rozpuszczalny w wodzie

1 5 1