Zadanie 1.
Oblicz skalę mapy, wiedząc, żę odległość między dwoma punktami na tej mapie wynosi 6 cm., a odpowiadająca jej odległość w terenie 300 km.
Zadanie 2.
Na mapie wykonanej w skali 1: 5 000 000 powierzchnia jeziora wynosi 0,4 cm². Oblicz powierzchnie tego jeziora w terenie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:31:44+02:00
ZAD. 1 .
6cm-300km
1cm-x
x-300÷6=50

1cm-50km
1cm-5000000cm

1:5000000


ZAD. 2 .

1:5 000 000
0,4 cm² × 5 000 000 = 2 000 000 cm²
1 5 1
2010-04-11T21:34:02+02:00
Oblicz skalę mapy, wiedząc, żę odległość między dwoma punktami na tej mapie wynosi 6 cm., a odpowiadająca jej odległość w terenie 300 km.
odległość w terenie - 300 km = 300 000 m = 30 000 000 cm
odległość na mapie - 6 cm
30 000 000:6= 5 000 000, więc:
1:5 000 000

Zadanie 2.
Na mapie wykonanej w skali 1: 5 000 000 powierzchnia jeziora wynosi 0,4 cm². Oblicz powierzchnie tego jeziora w terenie

1 cm = > 50 km / ()²
1 cm² = > 2500 km
0,4cm² => x

x = 10000 km
2010-04-11T21:37:04+02:00
1)
na mapie 6 cm
6cm * 300km = 1800

czyli skala wynosi 1:1800
2) 5000000 * 0,4= 2.000.000
powierzchnia jezroira wynosi 30 mln kwadratowych