Oblicz wartości liczbową wyrazenia:

a)3x-5 dla x=3


b)2m-3n dla m=0 i n jedna trzecia . ?



zapisz w prostszej postaci
3x+2x
6x-x
-8x+5x
x-4x

2a+1+a
4a-5a-3
-5a+7b+6a
6b-6a+2b

4*7y
12y:6
(-8y) * jedna druga
10a:(-2)



wykonaj działania :

3(2a-7)=
-jedna druga(5b-1)=
(8c+2):2=
(-d+3)*(-1)=

Proszęęę ! !


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:36:22+02:00
A)3x-5 dla x=3
3*3-5=4

b)2m-3n dla m=0 i n jedna trzecia . ?
2*0-3*1/3=0-1=-1


zapisz w prostszej postaci
3x+2x=5x lub x(3+2)
6x-x=5x
-8x+5x=-3x
x-4x=-3x

2a+1+a=3a+1
4a-5a-3=-a-3
-5a+7b+6a=a+7b
6b-6a+2b=8b-6a

4*7y=28y
12y:6=2y
(-8y) * jedna druga=-4y
10a:(-2)=-5a



wykonaj działania :

3(2a-7)=6a-21
-jedna druga(5b-1)=-5/2b+1/2
(8c+2):2=4c+1
(-d+3)*(-1)=d-3
3 1 3
2010-04-11T22:43:54+02:00
3x-5 x=3
9-5=4


2m-3n
0-1 = -1





3x+2x=5x
6x-x= 5x
-8x+5x=-3x
x-4x=-3x




2a+1+a=3a+1
4a-5a-3=-a-3
-5a+7b+6a=a+7b
6b-6a+2b=8b-6a



4*7y=28y
12y:6=2y
10a:(-2)=(-5a)
-8y*jedna druga= -4


3(2a-7)=6a-7
jedna druga(5b-1)= pięc drugich
(8c+2):2=4c+1