Pilne !!! Na jutro , a mnie nie było na temacie .Jeśli ktoś ma ćwiczenia między nami to strona 144 zad 5!


1. Do podanych wypowiedzeń pojedynczych dopisz własne zdania, tak by powstały odpowiednie zdania złożone.

-zdania złożone współrzędnie

Wieczorem pójdę do kina .........................
Tego aktora bardzo cenię...........................
Najpierw przeczytam książkę.......................

-zdania złożone podrzędnie

Wieczorem pójdę do kina .........................
Tego aktora bardzo cenię...........................
Najpierw przeczytam książkę.......................

W miejsce kropek mają być dokończenia

Daję naj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:39:31+02:00
1. Do podanych wypowiedzeń pojedynczych dopisz własne zdania, tak by powstały odpowiednie zdania złożone.

-zdania złożone współrzędnie

Wieczorem pójdę do kina i obejrzę film fantastyczny.
Tego aktora bardzo cenię, więc często oglądam filmy z nim.
Najpierw przeczytam książkę, a potem wyjdę na spacer.

-zdania złożone podrzędnie

Wieczorem pójdę do kina, by obejrzeć nowy film.
Tego aktora bardzo cenię, ponieważ bardzo dobrze wykonuje swój zawód.
Najpierw przeczytam książkę, którą dostałam na urodziny.
43 4 43
2010-04-11T21:47:28+02:00
-zdania złożone współrzędnie :
Wieczorem pójdę do kina albo umówię się z przyjaciółmi.
Tego aktora bardzo cenię, więc oglądam wszystkie jego filmy.
Najpierw przeczytam książkę a potem odrobię lekcje.

-zdania złożone podrzędnie :
Wieczorem pójdę do kina, ponieważ zaprosiła mnie koleżanka.
Tego aktora bardzo cenię, bo podoba mi się jego gra.
Najpierw przeczytam książkę,ponieważ muszę ją szybko zwrócic do biblioteki.
27 3 27