Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:41:47+02:00
Krwinki czerwone mają hemoglobinę a krwinki blałe jej nie mają.
krwinki czerwone nie mają jądra komórkowego a krwinki białe mają jądro komórkowe.

Leukocyty pełnią rolę odpornościową- zwalczają bakterie i ciała obce.
Gdyby bylo mniej białych krwinek to przeziebienie moglo by sie skonczyc smiercia, a gdybys my mieli malo czerwonych krwinek to byli bys my niedotlenieni bo przenosza one tlen.
2 5 2
2010-04-11T21:44:41+02:00
Krwinka czerwona od krwinki białej różni się:
- wielkością,
- funkcjami.
Leukocyty pełnią funkcję odpornościową; na podstawie antygenu znajdującego się w każdej komórce potrafią odróżnić komórki swojego organizmu od komórek obcych. Następnie wytwarzają przeciwciała, które pozbywają się "intruzów".
Gdyby zmniejszyła się liczba erytrocytów, organizm miałby problem z przeprowadzaniem procesu oddychania, gdyż w czerwonych krwinkach znajduje się hemoglobina, która w procesie wymiany gazowej łączy się z tlenem i transportuje go do wszystkich komórek organizmu.

Liczę na najlepszą odpowiedź. ;)
3 4 3
2010-04-11T21:45:15+02:00
Krwinki czerwone nie mają jądra, białe mają.
k. cz. przenosza tlen i dwutl. wegla. k. b sa czescia systemu immonologicznego.

leukocyty pełnią funkcję obronną.

mala liczba czerownych cialek moze oznaczac anemię


2 4 2