Odpowiedzi

2010-04-11T21:48:18+02:00
1)R=6
Wzór na R = a√3/3
6=a√3/3
18=a√3
a=6√3
2 nie umiem :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:00:01+02:00
1.
r=6
a- bok w trojkacie
h trojkata jest 3 razy wieksza od promienia
h=6×3=18
wzor na h w trojkacie rownobocznym= a√3/2
h=a√3/2
18=a√3/2
a√3=18/2
a√3=9 obustronnie przez √3
a=9/√3 -usuwamy niewymiernosc z mianownika
czyli a=3√3

2.
wpisany r=1/3a, czyli 1
opisany r=2/3a, czyli 2
czyli opisany okrag ma dwa razy dluzsza dlugosc od wpisanego