Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:16:51+01:00
A) funkcja ochronna – skóra ochrania przed szkodliwymi wpływami środowiska zewnętrznego, czyli przed urazami mechanicznymi, termicznymi, chemicznymi, biologicznymi,

b) bierze udział w wymianie gazowej,

c) funkcje wydzielnicze,

d) bierze udział w gospodarce wodnej i mineralnej,

e) udział w regulacji temperatury ciała,

f) skóra jest narządem zmysłu, ponieważ są w niej liczne zakończenia nerwowe.
1 5 1
2009-11-03T20:17:18+01:00
* izolacja środowiska wewnętrznego od zewnętrznego (czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych) – mechaniczna osłona i obrona organizmu głównie przed drobnoustrojami chorobotwórczymi (ważny składnik odporności nieswoistej),
* udział w oddychaniu (tylko kręgowce niższe),
* termoregulacja ustroju,
* udział w gospodarce wodno-elektrolitowej (gruczoły potowe),
* percepcja (odbiór) bodźców ze środowiska zewnętrznego (dotyk, ból, ciepło, zimno) poprzez receptory w skórze i naskórku,
* melanogeneza (melanina chroni organizm przed mutagennym promieniowaniem ultrafioletowym),
* wchłanianie niektórych substancji,
* gospodarka tłuszczowa,
* gospodarka witaminowa (synteza witaminy D3 z 7-dehydrocholesterolu),
* wydzielanie dokrewne i reakcje odpornościowe (skóra zawiera komórki Langerhansa należące do APC).


z wikipedii:)
4 5 4
2009-11-03T20:18:03+01:00
- izolacja środowiska wewnętrznego od zewnętrznego (czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych) – mechaniczna osłona i obrona organizmu głównie przed drobnoustrojami chorobotwórczymi (ważny składnik odporności nieswoistej),
- termoregulacja ustroju,
-udział w gospodarce wodno-elektrolitowej (gruczoły potowe),
- percepcja (odbiór) bodźców ze środowiska zewnętrznego (dotyk, ból, ciepło, zimno) poprzez receptory w skórze i naskórku,
-melanogeneza (melanina chroni organizm przed mutagennym promieniowaniem ultrafioletowym),
- wchłanianie niektórych substancji,
- gospodarka tłuszczowa,
- gospodarka witaminowa
1 1 1