Odpowiedzi

2010-04-11T21:47:21+02:00
2m=a+2a+a-0,4
3a=2+0,4
3a=2,4/:3
a=0,8m
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T21:47:31+02:00
Dane:
I kawałek= x=60
II kawałek= 2x=120
III kawałek= x-40=20
Szukane:
Oblicz długość pierwszego kawałka. ?
Rozwiązanie:
x+2x+x-40=200cm
4x=200cm+40cm
4x=240cm//:4
x=60cm
Odp.Długość pierwszego kawałka wynosi 60cm.
2010-04-11T21:48:20+02:00
Pierwszy - x
drugi - 2x
trzeci - x- 40cm
razem - 2m = 200cm

x + 2x + x -40cm = 200cm
4x -40cm = 200cm |+40cm
4x = 240cm | :4
x=60cm


Odp; Długość pierwszego kawałka jest równa 60cm