Czy 0,25m² papieru wystarczy na oklejenie pudełka w kształcie graniastosłupa prawidłowego czworokątnego, w którym wysokość ma długość 15cm, a przekątna ściany bocznej jest nachylona do podstawy pod kątem 30⁰?
Proszę o podanie szczegółowego rozwiązania.
Pilne! Dziękuję z góry;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T21:57:21+02:00
D=30cm
a=15cm (ze związków miarowych)
h=15√3

Pc=?
Pc=2Pp+4Pb
Pp=a²
Pp=15²=225
Pb=a*h
Pb=15*15√3=225√3
Pc=2*225+4*225√3
Pc=(450+900√3)cm²
Pc=2430450cm² =243,045m²

Odpowiedź; Nie wystarczy.

Pozdrawiam;*
6 3 6
2010-04-11T22:00:51+02:00
Pc = 2Ppods + 4Pb
H = 15
A wiec tak z twierdzenia cosinusow chyba wynika ze jesli katy maja 30,60,90 cm to boki wynosza a,2a,a(pierwsiastek z 3)
wiec jesli wysokosc sciany bocznej wynosi 15(2a) to bok kwadratu bedzie mial 7,5 (a) , wiec teraz mamy juz wszystko co potrzebne
a=7,5
h=15
Pc = 2(7,5*7,5) + 4(7,5 * 15)
Pc = 2* 56,25 + 4 * 112,5
Pc = 112,5 + 450
Pc = 562,5

PS : 0,25m2 to jest 625cm2 wiec wystarczy

Prosze ;] i na koncu dodaj jednostki i odp :P
Ta pani nademna to cos wogole nie trzymajacego sie kupy napisala chyba xD
3 3 3