Poniżej został przedstawiony skład procentowy czekolady, krówek i irysów:
czekolada:
51%cukru
32%tłuszczu
15%wody
2%inne
krówki:
66%cukru
10%tłuszczu
16%wody
8%inne
irysy:
62%cukru
8%tłuszczu
23%wody
7%inne
--------------
a) ile cukru zawiera tabliczka czekolady, która waży 10dag?
b) ile tłuszczu jest w 15 dag krówek?
c) Ala zjadła tabliczkę czekolady, 10 dag krówek i 10 dag irysów. Karol spałaszował pół czekolady, 15 dag krówek i 20 dag irysów. Które z dzieci zjadło więcej cukru?
Bardzo proszę o szybką odpowiedź i przepraszam, ża tak mało pkt ale nie mam więcej....

2

Odpowiedzi

2010-04-11T22:09:19+02:00
A) Proporcje:
51% - x
100% - 10 dag
x = 510/100 = 5,1 dag

b)
10% - y
100% - 15 dag
y = 150/100 = 1,5 dag

c) Ala: 51%*10 + 66%*10 + 62%*10 = 5,1 + 6,6 + 6,2 = 17,9 dag
Karol: 51%*5 + 66%*15 + 62%*20 = 2,55 + 9,9 + 12,4 = 24,85 dag
Karol zjadł więcej cukru.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:20:56+02:00
A)
10dag-100%
x-51%
--------
x=(10dagX51%):100%
x=5,1 dag
b)
15dag-100%
x-10%
---------
x=(15dagX10%):100%
x=1,5dag
c)
Ala
10dag-100%
x-51%
-------------
x=(10X51):100
x=5,1dag-czekolada

10 dag-100%
x-66%
-----------
x=(10X66):100
x=6,6 dag-krówki

10dag-100%
x-62%
-----------------
x=(10X62):100
x=6,2 dag- irysy
razem ala-5,1 dag+6,6dag+6,2dag=17,9 dag

karol
5dag-100%
x-51%
----------------
x=(5X51):100
x=2,55 dag-czekolada

15dag-100%
x-66%
-------------------
x= (15X66):100
x=9,9-krówki

20dag-100%
x-62%
-------------------------
x=(20X62):100
x=12,4dag-irysy

karol razem- 2,55dag+9,9dag+12,4dag=24,85dag
odp. karol zjadł więcej cukru