Odpowiedzi

2010-04-11T22:19:25+02:00
P=q*g *h
P= 2,06MPa
q= 1030 kg/m3
g= 10 m/s2
h=?

h= P/q*g

h= 2060000/1030*10= 2060000/10300 = 200 metrów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:19:28+02:00
Ciśnienie hydrostatyczne liczymy ze wzoru:
p=ρgh
gdzie:
p-ciśnienie
ρ-gęstość cieczy
g-przyśpieszenie grawitacyjne
h-wysokość słupa cieczy

Przekształcamy wzór i otrzymujemy:
h=p/ρg
p=2,06MPa=2060000Pa
g=10m/s²
ρ=1030kg/m³
h=2060000Pa/1030kg/m³*10m/s²=200m