Odpowiedzi

2010-04-11T22:41:02+02:00
Na3PO4 ortofosforan sodu
masy molowe
Na = 23g/mol
P = 31g/mol
O = 16g/mol
masa molowa Na3PO4 = 164g/mol
%Na 3*23/164*100% = 69/ 164*100% = 42,07%
%P 31/164*100% = 31/ 164*100% = 18,90%
%O 4*16/164*100% = 64/ 164*100% = 39,02%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:48:25+02:00
Wzór ortofosforanu sodu- Na₃PO₄
M Na= 3 × 23u= 69u
M P= 31u
M O= 4 × 16u = 64u
M(masa cząsteczkowa) Na₃PO₄= 3 × 23u + 31u + 4×16u= 164u
Zawartość procentowa :
a) sodu:
164u Na₃PO₄------to jest-----100%
to 69u Na------stanowi-------X %

X= 69u × 100% : 164u= 42 %

b)fosforu:
164u Na₃PO₄------to jest-----100%
to 31u P------stanowi-------X %

X= 31u × 100% : 164u= 19 %

c) tlenu:
164u Na₃PO₄------to jest-----100%
to 64u O------stanowi-------X %

X= 64u × 100% : 164u= 39 %

W cząsteczce ortofosforanu sodu, sód stanowi 42 %, fosfor 19 %,a tlen 39 %.
1 4 1