Odpowiedzi

2010-04-11T22:42:42+02:00
Oblicz wartość wyrażenia

[5x⁵(2x³y⁴)²] / [25(x³y)³xy⁶]

dla x=555 i y=4


[5x⁵(2x³y⁴)²] / [25(x³y)³xy⁶]= [5*555⁵*(2*555³4⁴)²] / [25(555³*4)³*555*4⁶]=111
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:45:02+02:00
[5x⁵(2x³y⁴)²] / [25(x³y)³xy⁶]

[20x^11 * y^8] / [25x^10 * y^9]

(20x) /(25y)

(4/5)(x/y)

dla x = 555 i y = 4

(4/5)(555/4) = 111
2010-04-11T22:45:28+02:00
[5x⁵(2x³y⁴)²] / [25(x³y)³xy⁶] = [20x⁵(2x⁶y⁸)] / [25(x⁹y³)xy⁶] =
= 20x¹¹y⁸ / 25x¹⁰y⁹ = 2/5 xy⁻¹ = 4/5 * 555 * 1/4 = 111