Siarczan żelaza - FeSO4 ulega dysocjacji:

FeSO4 --> Fe 2+ + SO4 2-

mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego te równanie wygląda tak, jak powyżej? Wg wzoru, moim tokiem rozumowania powinno być tak:

2Fe 2+ + 2so4 2-

Za wyjaśnienie NAJPÓŹNIEJ DO JUTRA RANA DO 8 daje maxa. Późniejsze odpowiedzi zgłaszam jako spam/

3

Odpowiedzi

2010-04-11T22:58:24+02:00
Równanie jest poprawne, gdyby miało być tak jak ty napisałeś wtedy musiały by być 2 cząsteczki FeSo4, a jest jedna więc jest poprawnie
FeSo4 2- się rozpada na Fe 2+ bo Fe ma wartościowość 2 i na So4 2- bo też ma wartościowość II
2 2 2
2010-04-11T23:00:31+02:00
Gdy pierwiastek fe jest 2 wartościowy dopisuje się dwójkę przed tym kationem,a reszta kwasowa czyli SO4, jest wtedy 2-
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T23:06:00+02:00
Siarczan żelaza - FeSO4 ulega dysocjacji:

FeSO4 --> Fe 2+ + SO4 2-

mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego te równanie wygląda tak, jak powyżej? Wg wzoru, moim tokiem rozumowania powinno być tak:

gdyby tak było:
2Fe 2+ + 2so4 2-
to musiało by być 2FeSo4 czyli 2 cząsteczki
zaś 2+ - 2- piszesz gdy wartościowość żelaza jest 2(+ maja metale lub wodór), a 2- to dla reszty kwasowej, bo pochodzi ona od kwasu H2So4 czyli jest 2 wartościowa (- reszta kwasowa lub grupa OH)
1 5 1