Z.40
- Podobno w spektaklu dostała pani setki kwiatów i do tego wszystkie czerwone-zapytał dziennikarz gwiazdę teatru.
-Ach nie , nie- odrzekła gwiazda
-sporo było różowych, dokładnie 20% wszystkich i tylko o 6 mniej białych.
Czerwonych było tylko 221.
-A innych kolorów nie było ?
- Była jeszcze jedna łososiowa róża, bardzo piękna - powiedziała gwiazda z rozmarzeniem .
Ile kwiatów dostała gwiazda?

Plsq . ; d

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T23:11:05+02:00
X - liczba kwiatów razem
0,2x - liczba kwiatów różowych
0,2x - 6 - liczba kwiatów białych
221 - liczba kwiatów czerwonych
1 - liczba kwiata łososiowego

x = 0,2x + 0,2x - 6 + 221 + 1
x - 0,2x - 0,2x = 216
0,6 x = 216
0,1 x = 36
x = 360

Odp. Gwiazda dostała 360 kwiatów.
4 5 4
2010-04-11T23:11:55+02:00
X - liczba kwiatow
0,2x + 0,2x-6 + 221 + 1 = x
0,6x = 216 / :0,6
x = 360
1 5 1
2010-04-11T23:17:42+02:00
221+0,2x+(0,2x-6)+1=x
222-6+0,4x=x
x-0,4x=216
0,6x=216 |:0,6
x=360
1 5 1