Odpowiedzi

2010-04-11T23:33:19+02:00
Gustaw Herling Grudziński nie potrafił przebaczyć jak był na obozie byłemu donosicielowi ponieważ doprowadził on do śmierć 4 osób i to przez walke o człowieczeństwo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T23:38:51+02:00
Grudziński nie potrafił wybaczyć swojemu dawnemu współwięźniowi, który opowiada mu sytuację jak to w łagrze trudno mu było utrzymać się na stanowisku dziesiętnika brygady i nie wylądować na cieższych robotach w lesie. Pracował razem z czterema Niemcami, do których nie miał żadnych zastrzeżeń, ale władze sowieckie zaczęły mścić się na wszystkich niemcach za kleski poniesione na froncie. W lagrze wspolwieznia grudzinskiego postawiono przed wyborem: albo zlozy falszywy donos na niemcow informujac ze ci rozmawiali po niemiecku mowiac o nadejsciu hitlera, albo zostanie on oderlany do pracy w lesie. Niemcow rozstrzelano a wiezien opowiadajac to grudzinskiemu szukal zrozumienia i akceptacji. jednak grudzinski nie popiera tego postepowania i odwraca sie do okna nie odzywajac sie do wspolwieznia