BAAAAARDZOO PILNEEEE!!!!!
1. które zdanie dotyczące ciepła jest nie prawdziwe. dlaczego?
a. przewodnictwo cieplne jest jednym ze sposobów przekazywania energi.
b. ciepło i temperatura są równoważnymi wielkościami fizycznymi
c. w odosobnionym układzie dwóch ciał ciepło stracone przez 1no z tych ciał w całości zyskuje 2gie.
d. wzrost tem. ciała może nastąpić bez dostarczania ciepła.
2.jesli do dobrze izolowanego cieplnie układu dostarczymy 1000J ciepła a układ wykona prace 400J to jego energia wewnętrzna: wyjaśnij dlaczego.
a. zwiększy się o 1400J
b.zwiększy się o 600J
c. zmniejszy się 600J
d. zmniejszy się 0 400J
BAAAARDZO PILNE!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T23:51:02+02:00
1. które zdanie dotyczące ciepła jest nie prawdziwe. dlaczego?
b. ciepło i temperatura są równoważnymi wielkościami fizycznymi
temperatura jest wyrazana w stopniach kelwina celcjusza itd, a ciepło w Julach.

2.jesli do dobrze izolowanego cieplnie układu dostarczymy 1000J ciepła a układ wykona prace 400J to jego energia wewnętrzna: wyjaśnij dlaczego.
a. zwiększy się o 1400J
bo jest suma pracy i ciepla
2010-04-11T23:50:02+02:00
1. które zdanie dotyczące ciepła jest nie prawdziwe. dlaczego?
d. wzrost tem. ciała może nastąpić bez dostarczania ciepła.
poniewaz moze tez wzrosnac na skutek dostarczonej pracy

2.jesli do dobrze izolowanego cieplnie układu dostarczymy 1000J ciepła a układ wykona prace 400J to jego energia wewnętrzna: wyjaśnij dlaczego.
a. zwiększy się o 1400J
bo jest suma pracy i ciepla