Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:02:26+01:00
Pliki tekstowe

nazwa.txt
nazwa.doc Zawierają tekst sformatowany,czyli np. z nagłówkiem,akapitami,różną czcionką.

pliki graficzne

Zawierają zdjęcia,obrazki.
nazwa.jpeg obsługiwany przez przeglądarki internetowe,różne programy graficzne,używany również w aparatach fotograficznych

nazwa.bmp używany jako format przechowywania danych w różnych systemach

nazwa.png ;nazwa.tiff Formaty grafiki rastrowej bezstratnej,głównie internetowej,obsługiwane przez przeglądarki intwrnetowe i programy graficzne

nazwa.gif Format podobny do .png i tiff, z tym że może tworzyć animację,przechowując wiele obrazów w jednym pliku.

Formaty grafiki wektorowej:
nazwa.svg;nazwa.cdr-cdr to patent firmy Corel,używany przez ich program oraz najczęściej przez nas spotykany-nazwa.swf-format Adobe Flash.
1 5 1
2009-11-03T21:42:17+01:00
3.Skompresowane pliki zajmują mniej miejsca i mogą być przesyłane do innych komputerów szybciej niż pliki nieskompresowane. Ze skompresowanymi plikami i folderami można pracować w taki sam sposób, jak z plikami i folderami nieskompresowanymi. Można także łączyć wiele plików w jednym skompresowanym folderze, co ułatwia udostępnianie grup plików, ponieważ do wiadomości e‑mail należy dołączyć tylko jeden folder zamiast wielu plików.
2.
2009-11-03T22:23:10+01:00
2. tekstowe - doc, docx, txt graficzne: jpg, bmp, tif, png, gif
3.programem do kompresjii plików np - Winrar, 7zip