Które z poniższych zdań jest fałszywe:
A)Obwód prostokątao bokach x-2 i x+2 wynosi 4x.
B) Obwód prostokąta o bokach 5-x i x+5 wynosi 20.
C) Obwód trójkąta o bokach x-2, x+2 i x+3 wynosi 3x+3.
D)Obwód równoległoboku o bokach x+3 i x-2 wynosi 2x+2.

3

Odpowiedzi

2009-11-03T20:27:55+01:00
2009-11-03T20:31:07+01:00
A)Obwód prostokątao bokach x-2 i x+2 wynosi 4x.
4x=2(x-2)+2(x+2)
4x=2x-4+2x+4
L=P

B) Obwód prostokąta o bokach 5-x i x+5 wynosi 20.
20=2(5-x)+2(x+5)
20=10-2x+2x+10
L=P

C) Obwód trójkąta o bokach x-2, x+2 i x+3 wynosi 3x+3.
3x+3= x-2+x+2+x+3
3x+3=3x+3
L=P

D)Obwód równoległoboku o bokach x+3 i x-2 wynosi 2x+2.
2x+2=2(x+3)+2(x-2)
2x+2=2x+6+2x-4
L=/P
D jest fałszywe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:31:22+01:00
A)Obwód prostokątao bokach x-2 i x+2 wynosi 4x.
2*(x-2)+2*(x+2)=2x-4+2x+4=4x prawdziwe

B) Obwód prostokąta o bokach 5-x i x+5 wynosi 20.
2*(5-x)+2*(x+5)=10-2x+2x+10=20 prawdziwe

C) Obwód trójkąta o bokach x-2, x+2 i x+3 wynosi 3x+3.
x-2+x+2+x+3=3x+3 prawdziwe

D)Obwód równoległoboku o bokach x+3 i x-2 wynosi 2x+2.
2*(x+3)+2*(x-2)=2x+6+2x-4=4x-2 fałszywe