Pani Anna ważyła o 3kg mniej niż pani Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Ania Ważyła o 15% mniej, a pani Zofia o 15 kg mniej o obie ważyły tyle samo. Ile kilogramów ważyła każda z tych kobiet przed kuracją?

Ile soli trzeba wsypać do 1.8 kg wody, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?


Pomóżcie proszę... to na dziś :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T07:08:17+02:00
X - pani Ania
y - pani Zofia

x - 3 = y
0,85x = y - 15

y = x - 3
0,85x = x - 3 - 15

y = x - 3
- 0,15x = - 18 / *(-10)

y = x - 3
1,5x = 180 / :1,5

y = x - 3
x = 120

x = 120
y = 117

sorka ale ze stęrzeniami nie jestem dobry wiec Ci zbytnio nie pomoge sorka
1 1 1
2010-04-12T07:29:48+02:00
X-waga Zofii
x-3-waga Anny

x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45 / :0,15
x=83

x-3

83-3=80

Odp. Pani Zofia ważyła 83 kg a pani Anna 80 kg. ;)

Drugiego nie umiem
1 4 1