Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:32:16+01:00
Alegoria w literaturze podstawienie pojęć oderwanych, pod obraz o znaczeniu przenośnym, symboliczny motyw, jednoznacznie określony i ustalony konwencjonalnie.
symbol – konkretny motyw, bądź zespół motywów, pojęć (myślowych odpowiedników nazwy), obrazów, które oprócz znaczenia dosłownego, konwencjonalnego (czyli wynikającego z umowy) mają także znaczenie ukryte.
2009-11-03T20:33:11+01:00
Chyba o coś takiego chodzi:



Symbol różni sie od alegorii tym że nie jest konwencjonalny, może by użyty tylko raz w określonym utworze.