Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:31:58+01:00
Zalety:
Skończyła się anarchia
W państwie zaczął panować porządek
Wszystko było zorganizowane
Wady:
Król może robić co tylko mu się podoba
Doprowadziła do biedy we francji
Brak głosu społeczeństwa
4 4 4
2009-11-03T21:03:32+01:00
Cechami monarchii absolutnej były:
olbrzymi aparat biurokratyczno-wojskowy potrzebny do zapewnienia królowi pełni władzy nad poddanymi (zbieranie podatków, utrzymywanie bezwzględnego posłuszeństwa), powierzanie urzędów państwowych oraz wyższych stopni wojskowych arystokracji (musieli najpierw złożyć przysięgę na wierność królowi), bezwzględne rozprawianie się z wszelką opozycją oraz eliminowanie udziału w rządach przedstawicielstw stanowych.
1 4 1