Załoga statku Pirata była o 20% liczniejsza od załogi statku Korsarz ,a o 10% mniej liczna niż załoga statku Szyper. Załoga Korsarza liczyła 30 osób . Ilu członków załogi było na statku Szyper?.
prosze z dokładnymi obliczeniami !

3

Odpowiedzi

2009-11-03T20:33:27+01:00
Pirat:
120%*30=36 osób

Korsarz:
90%*x=36
x=36:0,9
x=40 osób
1 5 1
2009-11-03T20:34:40+01:00
Pirat : 120% * 30 = 120/100 * 30 = 12/1 * 3 = 36
Szyper : 110% * 36 = 11/10 * 36 = 40
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:36:28+01:00
Piraci = P
Korsarze = K
Szyperzy = S
P = 120% x K
P = 90% x S
K = 30
P = 120% x 30
P = 1,2 x 30 = 36
36 = 90% x S
0,9 x S = 36
S = 36 : 0,9 = 360 : 9 = 40
Odp.: Załoga Szyper liczyła 40 członków.
1 5 1