Odpowiedzi

2010-04-12T11:27:49+02:00
Http://zadane.pl/zadanie/396553
1 1 1
2010-04-12T11:35:29+02:00
Tg α=h/x
cosα=x/c

gdzie: α-kąt między podstawą a ramieniem
h-wysokość trapezu
x-odcinek na dłuższej podstawie po odcięciu krótszej podstawy
c-ramię trapezu

sin²α+cos²α=1
sin²α=1-cos²α
sin²α=1-1/4
sin²α=3/4
sinα=√3/2

tgα=sinα/cosα
tgα=(√3/2):1/2
tgα=√3

√3=h/1
h=√3

cosα=x/c
c=x/cosα
c=1/1/2=2

ob=a+b+2c
ob=4+6+4=14cm

Odp. Obwod wynosi 14 cm.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T11:36:35+02:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 6cm, a cosinus kąta ostrego trapezu jest równy 1/2. Oblicz obwód trapezu.

a=4cm
b=6cm
c=?
cos=1/2
cos (alfa)=b/c
1/2=6/c |*c
1/2c=6
c=12cm

Obw.=a+b+2c=4cm+6cm+2*12cm=34cm

Odp.Obwód tego trapezu wynosi 34 cm.
3 2 3