Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T11:45:47+02:00
-krótkie, szerokie, mocne łapy- do kopania tuneli pod ziemią
Przednie łapy kreta są przystosowane do kopania tuneli w ziemi. Mają wygląd łopat z zagiętymi do tyłu pazurami.nos taki zeby mu ziemia sie nie sypała.

-Bardzo dobry węch i słuch- ponieważ kret na powierzchni ziemi jest ślepy potrzebne mu są dobry węch i słuch, żeby mógł orientować się w pzestrzeni

-długi pyszczek i ostre zęby-do przegryzania pożywienia, twardych korzeni bez wystawiania całej głowy na powierzchnię.
4 5 4
2010-04-12T11:46:26+02:00
1) do przerzucania gleby i przekopywania się
2) kret jest ślepy, dlatego potrzebuje dobrze rozwiniętych innych zmysłów, aby zauważyć zbliżające się zagrożenie
3) aby mógł zjeść drobne zwierzęta i je rozdzielić na mniejsze kawałki
4 3 4
2010-04-12T11:48:25+02:00
Krótkie i szerokie łapy ułatwiają kopanie podziemnych tuneli. Długi pyszczek, żeby mógł przynieść mech i trawę, bo z tego buduje podziemne gniazdko. Bardzo dobry węch i słuch, aby wytropić pożywienie.
3 3 3