Ułóż równania reakcji:
podstawienia cząsteczki chloru do propanu
przyłączenia chloru do cząsteczki propenu
przyłączenia chloru do cząsteczki etynu
przyłączania bromu do cząsteczki propenu
przyłączenia bromowodoru do cząsteczki propenu
przyłączenia bromowodoru do cząsteczki propynu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T12:45:35+02:00
Rozwiązanie w załączniku :) poprawione;P
3 3 3
2010-04-12T12:45:58+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Podstawienia cząsteczki chloru do propanu
CH3-CH2-CH3 + Cl2----->CH3-CH2-CH2-Cl + HCl (na strzałce "UV")

przyłączenia chloru do cząsteczki propenu
CH3-CH=CH2 + Cl2----->CH3-CH(Cl)-CH2-Cl

przyłączenia chloru do cząsteczki etynu
CH≡CH + Cl2---->Cl-CH=CH-Cl

przyłączania bromu do cząsteczki propenu
CH3-CH=CH2 + Br2----->CH3-CH(Br)-CH2-Br

przyłączenia bromowodoru do cząsteczki propenu
CH3-CH=CH2 + HBr----->CH3-CH(Br)-CH3

przyłączenia bromowodoru do cząsteczki propynu
CH3-C≡CH + HBr----->CH3-C(Br)=CH2
4 3 4