Basia jest o 3 lata starsza od Ani. Gdyby ich siostra Zosia była o 2 lata starsza niż jest teraz, byłaby 3 razy młodsza od Ani.Oznaczając wiek Ani przez x, zapisz w postaci wyrażeń algebraicznych:

a)Ile lat ma Basia, a ile Zosia,
b)Ile w sumie lat mają siostry,
c)o Ile lat Basia jest starsza od Zosi.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:03:55+02:00
A) Basia = x+3
Zosia = x/3 -2

b) x + x + 3 + x /3-2

c) (x + 3)-(x / 3-2)

LICZĘ NA NAJ ;p
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:05:38+02:00
Basia jest o 3 lata starsza od Ani. Gdyby ich siostra Zosia była o 2 lata starsza niż jest teraz, byłaby 3 razy młodsza od Ani.Oznaczając wiek Ani przez x, zapisz w postaci wyrażeń algebraicznych:

Ania-x
a)Ile lat ma Basia,
x+3
a ile Zosia,
1/3x -2
b)Ile w sumie lat mają siostry,
x+x+3+1/3x-2=2 i 1/3 x +1
c)o Ile lat Basia jest starsza od Zosi.
x+3-(1/3x -2)=x+3-1/3x +2=2/3 x +5
2 3 2