Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:12:39+02:00
A=12+6

PS: Wzór na wysokość możesz sobie sam wyprowadzić, korzystajć z tw.Pitagorasa. Mianowicie spuszczona wysokość h z wieszchołka, dzieli podstawę na 2 równe części, czyli h2+ (a/2)^2=a^2, ponieważ dana wysokość jest pod kątek prostym do tej podstawy:). No i z tego równania sobie właśnie wyprowadzisz wzór na h

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:15:48+02:00
Odp:
a-długość boku trójkąta równobocznego;
h=(a pierw.3)/2-wysokość trójkąta równobocznego;
a-h=3;
a-(a pierw.3)/2=3;
2a/2-(a pierw.3)/2=3 I *3
2a-a pierw.3=6;
a(2-pierw.3)=6 II (2-pierw.3);
a=6/(2-pierw.3).
3 3 3