Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:42:52+01:00
Średnica czyli L=2pir
pola kola= pi r kwadrat
przekształć wzór
jesli masz np L=10
10=2pir / 2
Pi r =5
Pi r kwadrat= 5 kwadrat=25 :)
8 3 8
2009-11-03T20:43:59+01:00
Średnica to wartość dwóch promieni. dzielisz ją więc na 2 i masz r. pole kola - π× r². pod r podstawiasz wartość wyliczoną pod π 3,14 lub 22/7 lub tp.
4 4 4
2009-11-03T20:54:21+01:00
Pole koła=πr²,gdzie r to promien,jeżeli mamy podana średnice to ona róna jest dwóm promienią,żeby miec promień trzeba średnicę podzielić przez 2
2 5 2